Referenties
Wij mogen zeer gerenommeerde bedrijven rekenen tot onze opdrachtgevers: ondernemingen in de bouw-en vastgoedsector, zoals beleggers, ontwikkelaars, bouwondernemingen, multinationals, internationale organisaties, Nederlandse ondernemers, en ook overheden en collectieven. Een persoonlijke benadering staat bij ons voorop. Sinds enkele jaren richt Boot Advocaten zich tevens op de sectoren gezondheid en zorg.
Wij adviseren onze opdrachtgevers gedurende de gehele levenscyclus van panden en ontwikkelingen, zoals, kantoren, hotels, woningprojecten, winkels, grote huisvestingsontwikkelingen en grote infrastructurele projecten.
We begeleiden aan-en verkoop trajecten, adviseren rondom diverse lease-constructies, bij ontwikkelingen, publiek-private samenwerkingen en geschillen. Ook adviseren we bij bemiddeling en arbitrage, financieringsconstructies, minnelijke schikkingen en meer.
Erasmusbrug Rotterdam
Opstellen van het consortiumcontract, het begeleiden van de combinatie met betrekking tot de gerezen geschillen over meer-minderwerk, de vertraging in de aanvoer van de brugelementen, alsmede advisering over stakingen.
Stadhuis Den Haag
Algehele begeleiding van de aannemer bij de realisatie van het stadhuis te Den Haag. Advisering ten aanzien van contractvorming, meer-/minderwerk, oplevering, afhandeling schadeclaims en dergelijke.
Boot Advocaten heeft namens een installateur een aanbestedingskortgeding gevoerd over de gunning van een project voor duurzame verlichting van het stadhuis.
GELUIDSISOLATIEPROJECT SCHIPHOL FASE 2 (GIS II)
KLM en Luchthaven Schiphol hadden een conflict met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de kosten van het Geluidsisolatie Project Schiphol GIS II en GIS III. Boot Advocaten heeft in deze kwestie juridische bijstand verleend aan de KLM, alsmede aan de Luchthaven Schiphol. Het GIS-project omvat de isolatie van circa 14.000 woningen rondom Schiphol, teneinde de geluidsoverlast te verminderen. Rijkswaterstaat belast de kosten van dit project door aan de luchtvaartmaatschappijen. De Luchthaven Schiphol N.V. verzorgt de administratieve afwikkeling van de aan hen opgelegde heffingen. Het project werd getroffen door grote vertragingen en enorme kostenoverschrijdingen. Zo waren er tot dan toe slechts circa. 7.700 woningen geïsoleerd en liepen de kosten van GIS II in de periode 1995-2003 op van 180 miljoen euro naar 396 miljoen euro.
Belangrijkste wapenfeit in deze zaak is dat Boot Advocaten in samenwerking met technische deskundigen in drie maanden tijd een rapport heeft vervaardigd waarin de oorzaken van de kostenstijgingen zijn blootgelegd. Op basis van het rapport van Boot Advocaten heeft de voormalige staatssecretaris Melanie Schultz de Algemene Rekenkamer gelast een onderzoek in te stellen. Boot Advocaten heeft vervolgens de Luchthaven Schiphol bijgestaan in het opstellen van commentaar op het concept nota van bevindingen en het concept eindrapport GIS II van de Algemene Rekenkamer.
Eén van de conclusies van de rapportage van Boot Advocaten was dat de overheid in strijd met de Europese aanbestedingsregels heeft gehandeld en nieuwe contracten met de aannemers en adviseurs heeft gesloten, waardoor een groot deel van de kostenstijging is ontstaan. De juridische dienstverlening heeft voorts bestaan uit het opstellen en uitwerken van modellen voor mogelijke publiek-private samenwerking tussen de overheid en de luchtvaartsector. De advisering van Boot Advocaten heeft er in grote mate aan bijgedragen dat de Staat de rekening voor de sector inmiddels met 110 miljoen euro heeft verlaagd. Voorts is er een voorgenomen wetswijziging van Artikel 77 Luchtvaartwet, die alsnog een juridische grondslag zou moeten bieden.
GEMEENTE AMSTERDAM/ZUIDAS
De begeleiding van een multifunctionele samenwerking tussen de gemeente en een ontwikkelaar, ten behoeve van een multifunctionele gebiedsontwikkeling die onderdeel vormt van het masterplan Zuidas.
Erasmusbrug Rotterdam
Opstellen van het consortiumcontract, het begeleiden van de combinatie met betrekking tot de gerezen geschillen over meer-minderwerk, de vertraging in de aanvoer van de brugelementen, alsmede advisering over stakingen.
Stadhuis Den Haag
Algehele begeleiding van de aannemer bij de realisatie van het stadhuis te Den Haag. Advisering ten aanzien van contractvorming, meer-/minderwerk, oplevering, afhandeling schadeclaims en dergelijke.
Boot Advocaten heeft namens een installateur een aanbestedingskortgeding gevoerd over de gunning van een project voor duurzame verlichting van het stadhuis.
GELUIDSISOLATIEPROJECT SCHIPHOL FASE 2 (GIS II)
KLM en Luchthaven Schiphol hadden een conflict met het Ministerie van Verkeer en Waterstaat over de kosten van het Geluidsisolatie Project Schiphol GIS II en GIS III. Boot Advocaten heeft in deze kwestie juridische bijstand verleend aan de KLM, alsmede aan de Luchthaven Schiphol. Het GIS-project omvat de isolatie van circa 14.000 woningen rondom Schiphol, teneinde de geluidsoverlast te verminderen. Rijkswaterstaat belast de kosten van dit project door aan de luchtvaartmaatschappijen. De Luchthaven Schiphol N.V. verzorgt de administratieve afwikkeling van de aan hen opgelegde heffingen. Het project werd getroffen door grote vertragingen en enorme kostenoverschrijdingen. Zo waren er tot dan toe slechts circa. 7.700 woningen geïsoleerd en liepen de kosten van GIS II in de periode 1995-2003 op van 180 miljoen euro naar 396 miljoen euro.
Belangrijkste wapenfeit in deze zaak is dat Boot Advocaten in samenwerking met technische deskundigen in drie maanden tijd een rapport heeft vervaardigd waarin de oorzaken van de kostenstijgingen zijn blootgelegd. Op basis van het rapport van Boot Advocaten heeft de voormalige staatssecretaris Melanie Schultz de Algemene Rekenkamer gelast een onderzoek in te stellen. Boot Advocaten heeft vervolgens de Luchthaven Schiphol bijgestaan in het opstellen van commentaar op het concept nota van bevindingen en het concept eindrapport GIS II van de Algemene Rekenkamer.
Eén van de conclusies van de rapportage van Boot Advocaten was dat de overheid in strijd met de Europese aanbestedingsregels heeft gehandeld en nieuwe contracten met de aannemers en adviseurs heeft gesloten, waardoor een groot deel van de kostenstijging is ontstaan. De juridische dienstverlening heeft voorts bestaan uit het opstellen en uitwerken van modellen voor mogelijke publiek-private samenwerking tussen de overheid en de luchtvaartsector. De advisering van Boot Advocaten heeft er in grote mate aan bijgedragen dat de Staat de rekening voor de sector inmiddels met 110 miljoen euro heeft verlaagd. Voorts is er een voorgenomen wetswijziging van Artikel 77 Luchtvaartwet, die alsnog een juridische grondslag zou moeten bieden.
Project Name
This is your Project description. Provide a brief summary to help visitors understand the context and background of your work. Click on "Edit Text" or double click on the text box to start.